Setelah Sekian Lama,Duit Brim Da masuk Semalam..ALHAMDULILAH SYUKUR… Korang Dapat Tak?Jom Semak

 

PUTRAJAYA: Pembayaran pertama Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bagi tahun ini akan dibuat mulai harini

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata pembayaran BR1M akan dikreditkan terus ke akaun penerima masing-masing.

“Bagi mereka yang tidak mengemukakan maklumat akaun bank, baucar BR1M akan diedarkan kepada penerima dan boleh ditunaikan di mana-mana cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN),” katanya dalam satu kenyataan, di sini, sebentar tadi.

 

Peserta e-Kasih yang berpendapatan RM1,000 ke bawah akan menerima BR1M sebanyak RM1,050, isi rumah berpendapatan RM3,000 ke bawah sebanyak RM1,000 dan isi rumah berpendapatan RM3,001 hingga RM4,000 sebanyak RM800, manakala individu sebanyak RM400.

Beliau berkata, bagi Skim Khairat Kematian (SKK), bantuan sebanyak RM1,000 akan diberi kepada waris penerima BR1M di bawah kategori isi rumah dan warga emas.

“Tuntutan SKK boleh dibuat di mana-mana cawangan BSN dengan mengemukakan dokumen kematian yang sah dan kad pengenalan asal waris. Hanya waris yang dinamakan dalam borang saja yang layak untuk menuntut SKK.

“Bagi penerima yang belum mengemas kini maklumat waris, pengemaskinian boleh dibuat di mana-mana cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) berhampiran,” katanya.

Klik Kotak DI Bawah Untuk semak Status Anda. Dan Masukkan Password ( Brim2018 )

 

ALHAMDULILAH SYUKUR..Setelah Sekian Lama,Duit Brim Da masuk Semalam. Korang Dapat Tak?Jom Semak

 

PUTRAJAYA: Pembayaran pertama Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bagi tahun ini akan dibuat mulai harini

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, berkata pembayaran BR1M akan dikreditkan terus ke akaun penerima masing-masing.

“Bagi mereka yang tidak mengemukakan maklumat akaun bank, baucar BR1M akan diedarkan kepada penerima dan boleh ditunaikan di mana-mana cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN),” katanya dalam satu kenyataan, di sini, sebentar tadi.

 

Peserta e-Kasih yang berpendapatan RM1,000 ke bawah akan menerima BR1M sebanyak RM1,050, isi rumah berpendapatan RM3,000 ke bawah sebanyak RM1,000 dan isi rumah berpendapatan RM3,001 hingga RM4,000 sebanyak RM800, manakala individu sebanyak RM400.

Beliau berkata, bagi Skim Khairat Kematian (SKK), bantuan sebanyak RM1,000 akan diberi kepada waris penerima BR1M di bawah kategori isi rumah dan warga emas.

“Tuntutan SKK boleh dibuat di mana-mana cawangan BSN dengan mengemukakan dokumen kematian yang sah dan kad pengenalan asal waris. Hanya waris yang dinamakan dalam borang saja yang layak untuk menuntut SKK.

“Bagi penerima yang belum mengemas kini maklumat waris, pengemaskinian boleh dibuat di mana-mana cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) berhampiran,” katanya.

Klik Kotak DI Bawah Untuk semak Status Anda. Dan Masukkan Password ( Brim2018 )

 

Bapa Elfira Pulang Cincin Tunang,,Tapi Sufian Suhaimi Tidak Terima Kerana…

Bapa Elfira Pulang Cincin Tunang,,Tapi Sufian Suhaimi Tidak Terima Kerana Beliau Tiada Di Rumah…

KUALA LUMPUR: Umpama penamat kepada kontroversi putus tunang antara Elfira Loy dan Sufian Suhaimi, bapa aktres itu mengesahkan beliau sudah memulangkan cincin mengikut adat di kediaman keluarga penyanyi itu di Muar, Johor, petang semalam.

Memberitahu bapa Elfira, Ahmad Sabri Ariffin, berkata beliau yang ditemani lapan ahli keluarga dan sanak-saudara bertemu bapa dan bapa saudara Sufian di rumah keluarga Sufian, kira-kira jam 5.30 petang.

Menurutnya, Sufian tidak berada di rumah ketika majlis pemulangan cincin tunang itu berlangsung.

“Kami sekeluarga sudah membuat keputusan memutuskan tali pertunangan antara Elfira dan Sufian.

“Kami anggap antara anak saya dan dia (Sufian) tiada jodoh. Apa juga alasan atau sebab musabab lain itu tak perlulah ditulis kerana ia akan menyakitkan hati dan menyinggung perasaan orang lain.

“Biarlah ia tersimpan erat dan hanya keluarga masing-masing saja tahu,” katanya kepada BH Online.

Kelmarin, BH Online melaporkan kenyataan ibu Elfira, Filzah Yusoff yang mengesahkan anaknya itu sudah putus tunang dengan penyanyi lagu Terakhir itu.

Elfira dan Sufian bertunang pada 6 Oktober tahun lalu. Jika mengikut perancangan awal, mereka bakal disatukan, awal bulan depan.

Ahmad Sabri mengaku proses pemulangan cinta mengambil masa disebabkan urusan kedua-dua keluarga selain faktor kesesuaian masa.

“Saya pun sibuk dengan urusan kerja. Jika diikutkan, kita mahu serah cincin ini sebelum Elfira mengerjakan umrah pada awal bulan ini. Tapi ada saja halangan. Akhirnya, alhamdulillah segala urusan dipermudahkan semalam,” katanya.

Memperincikan pertemuan semalam, Ahmad Sabri berkata semuanya dilakukan mengikut adat Melayu.

“Proses penyerahan cincin berlangsung dengan adat Melayu tanpa ada syarat tambahan seperti majlis tunang Oktober lalu.

“Baik keluarga saya dan keluarga Sufian menerima keputusan itu dengan terbuka. Kami masing-masing reda dengan apa yang sudah tertulis dan sepakat meneruskan hubungan baik tanpa perlu bermusuh,” katanya.

Ahmad Sabri juga mengaku selepas segala dirancang tidak menjadi, keluarga kedua-dua pihak terluka dan menanggung malu.

“Saya tak anggap hanya satu keluarga saja yang menanggung malu dan sedih. Sebaliknya, kedua-dua keluarga.

“Sebagai orang Islam dan Melayu kita menerima ketentuan qada dan qadar ini… Kita merancang, Tuhan tentukan.

“Malah, lebih baik dan afdal selepas ini kita tutup saja hal ini tanpa perlu ada lagi kenyataan daripada pihak Elfira dan Sufian termasuk sidang media yang boleh menyinggung perasaan,” katanya.

Tambah Ahmad Sabri, dia turut berkomunikasi dengan Elfira dan Sufian selepas apa terjadi.

“Saya ada menghantar mesej kepada Elfira sekembalinya dia dari New York, Amerika Syarikat (AS), malam tadi. Saya harap dia kuat dengan dugaan ini.

“Saya harus puji Sufian kerana mesej yang dihantarnya, semalam cukup bagus. Dia beritahu keluarganya sudah maklumkan hal penyerahan cincin. Dia juga minta maaf atas khilaf diri selain meminta halalkan makan dan minum,” katanya.

Sumber : BHonline

Fuhh Memang Makan Dalam…Sufian & Elfira Putus Tunang..Ini Ucapan Sharnaz Makan Dalam Buat Sufian & Elfira TERSENTAP.. Memang Tak Patut..Member Tengah Bersedih tu.

Sufian & Elfira Putus Tunang..Ini Ucapan Sharnaz Makan Dalam Buat Sufian & Elfira TERSENTAP..

Nampaknya sejak berita perpisahan Sufian Suhaimi dan Elfira Loy hangat diperkatakan di media sosial, ramai rakan-rakan artis turut menumpang simpati atas apa yang terjadi kepada dua pasangan ini.

Antara yang telah bersuara dan berkongsi pandangannya ialah Sharnaaz Ahmad.
Melalui akaun Twitter, Sharnaaz memberitahu setiap pertemuan dan jodoh itu rahsia Allah, maka Sufian dan Elfira harus bertabah dan reda dengan ketentuan yang telah ditetapkan.

Malah, apa yang menyentuh perasaan, Sharnaz turut memujuk kedua-dua pasangan ini untuk terus berfikiran positif kerana setiap orang yang kita sayang itu belum tentu milik kita dan kemungkinan besar juga takdirnya ditentukan untuk orang lain.

Dalam pada itu, Sufian turut membalas tweet Sharnaaz di Insta Storiesnya dan berterima kasih atas keperihatinan Sharnaaz terhadap dirinya.

Selain Sharnaaz, ramai juga artis-artis lain yang turut memberi kata-kata semangat kepada Sufian dan meminta penyanyi ini untuk terus positif mengharungi semua ini.

Astafirullahazim…Heboh! Seorang Perempuan Telah Memuatnaik Fotonya Saat Memakai Jaket di Media Sosial, dan Tidak Sangka Fotonya Telah Viral Seluruh Dunia. Namun Siapa Sangka Ketika Jaketnya Dibuka, Netizen Hampir Trauma Kerana…

Saat ini musim hujan sudah datang, sehingga udara semakin dingin dan perbezaan suhu antara siang dengan malam sangat kentara. Semakin banyak orang yang mengenakan jaket untuk keluar rumah kerana takut terkena demam.

 

 

Berbicara tentang jaket, baru-baru ini ada sebuah foto yang menjadi perbincangan hangat para netizen di internet. Seorang gadis mengambil foto sebelum pergi keluar rumah dengan mengenakan jaket tipis.

Siapa sangka setelah foto itu diunggah ke internet dan diperhatikan lebih detil, ternyata ada sesuatu pada bahagian kedua dadanya yang menyembul dari balik jaket!

 

Tapi, setelah melihat foto selanjutnya, netizen langsung ramai berkomentar kerana mereka merasa tertipu sekaligus malu.

Setelah luaran jaket tersebut dibuka, terkuaklah hal yang sebenarnya. Kedua benda yang menyembul dari balik jaketnya itu ternyata adalah manik-manik yang merupakan hiasan bajunya.

Hanya saja posisinya yang tepat berada di situ membuat netizen menjadi salah paham. “Aku benar-benar salah sangka”, “menakjubkan”, “kamu jangan begitu lagi ya” merupakan beberapa komentar netizen di foto itu.

Tahukah kamu ternyata kejadian seperti itu bukanlah yang pertama terjadi di internet. Sebelumnya ada foto “lelaki telanjang membonceng seorang wanita” yang juga sempat menghebohkan netizen.

 

 

Jika dilihat sekilas, lelaki yang mengemudikan motor tersebut memang nampak seperti telanjang bulat.

Tapi, jika diperhatikan lebih detil, bahagian yang semula disangka merupakan bahagian pinggang dan kaki lelaki tersebut ternyata adalah kaki wanita yang diboncengnya!

“Buruknya Muka Laki Bini Ni… Jijik” – Almy Nadia Dihina

Pasangan selebriti Datuk Fizz Fairuz dan Datin Almy Nadia nampaknya telah mencuri perhatian sejak Fizz bergelar Datuk.

Baru-baru ini, pasangan ini telah dihina oleh individu yang tidak dikenali di laman media sosial Almy Nadia.

Penghinaan yang melampau ini dimuatnaik oleh Almy Nadia di satu entry di laman Instagram milik pelakon ini.

Memang amat melampau kata kata yang dilemparkan oleh individu berkenaan.

Ini tulis individu berkenaan:

“Buruknya muka laki bini ni. Jijik. Satu nak tanya, siapalah orang ulu yang anggap korang berdua kaya. Sebelum kau kahwin dengan beruk ni kau jual kuih karipap kan sebab tak ada income. Sedar diri mok oi!”

Setelah dihina oleh pemilik akaun yang tidak dikenali itu, Almy Nadia meluahkan rasa terkilan di laman IG miliknya.

Kata Almy Nadia, individu berkenaan mungkin ingin perhatian dan ‘famous’. Almya juga menggelarnya seorang yang tiada adap.

  Ini respon balas Almy Nadia:

“Di hari Jumaat yang mulia ini… Jom ramai-ramai kita follow this IG nak tak?? Hahahahhah kesian this IG tak ada orang follow dia.. nak follower dan nak famous this IG.. masuk rumah saya tak ada adap.. jom ramai-ramai please follow IG ini”

Ini foto yang dimuatnaik oleh Almy Nadia:

Di ruangan komen, ramai para peminatnya yang memberi sokongan kepada Almy Nadia supaya mengabaikan komen negatif seperti yang dilemparkan dari individu berkenaan.

Sebagai seorang selebriti, memang akan ramai haters yang muncul dan ada yang suka menghina para selebriti yang dibenci mereka, jadi bersabarlah.

Semoga pasangan selebriti Almy Nadia dan suami, Fizz Fairuz terus sukses dan teruskan kuat agar tidak terkesan lagi dengan komen komen negatif seperti ini.

Untuk pengetahuan, Almy Nadia dan juga Fizz Fairuz telah berkahwin pada tahun 2014 dan mempunyai anak perempuan.

SUBHANALLAH…Comelnya…Comelnyer… 24 GAMBAR – RAGAM TERKINI WAN MARYAM, ANAK FIZO & MAWAR

Ragam terkini Wan Maryam, anak pasangan Fizo Omar dan Mawar Karim yang lahir pada 29 Disember 2017 dan kini berusia sebulan lebih.

Melalui perkongsian gambar tersebut di laman Instagram, Maryam yang dilahirkan secara pembedahan itu kini semakin membesar.

Untuk rekod, Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizul Wan Omar, 32, berkahwin dengan Mawar, 28, pada 10 November 2013.

Jom tengok ragam si comel ni!

 

Fuhhh Memang Romantik Habis…“Sedih Tengok Bila Rasa Malu Dah Hilang” – Netizen Tergamam Tengok Neelofa ‘Tangkap Lentok’ Di Bahu Zul Ariffin

Bagi pengikut Instagram Neelofa, sudah pasti mengetahui aktres itu kini sedang sibuk di set penggambaran drama Ti Amo Sweetheart di Italy. Paling penting sudah tentulah kerana heronya adalah abang sado, Zul Ariffin. Peminat mereka malahan sudah mencipta hashtag #zulofa sebagai trademark gandingan mereka.

Ramai yang teruja dengan paduan pasangan lakon ini meluahkan rasa tidak sabar mereka untuk menanti drama itu ditayangkan di TV. Namun, semalam, ada sekeping gambar dimuatnaik pengarah drama berkenaan yang bikin media sosial kecoh!

Bila benci jadi cinta

Dalam gambar dimuatnaik pengarah itu, Neelofa dilihat agak terlentuk di bahu kiri Zul sambil memegang jaket aktor itu. Kedua-duanya menunjukkan ekspresi wajah ceria, seperti pasangan dilamun cinta gitu! Namun, tidak dapat dipastikan sama ada gambar itu diambil ketika salah satu babak atau mereka hanya berposing untuk rangka promosi.

Gambar berkenaan mengundang komen-komen negatif netizen yang terkejut dengan tindakan si cantik manis itu. Ramai meninggalkan komen, sebagai wanit bertudung Neelofa tidak sepatutnya melakonkan babak sebegitu.

Rasa malu dah hilang

Salah seorang pengikut meluahkan rasa sedihnya apabila melihat gambar itu. Akuinya, dia menghormati Neelofa sebelum ini namun gambar berkenaan menunjukkan aktres itu tidak tahu malu dan tidak menjaga maruah dirinya.

Lebih baik tak ambil watak peluk-peluk

Asal Lofa buat apa mesti kena

Bukannya berpeluk lagikan bersetubuh

Ada juga yang berpendapat kedua-dua mereka tidak berpeluk seperti disangka kerana tangan Zul di dalam poket manakala Neelofa sekadar memegang jaket Zul sahaja. Netizen ini juga cukup ‘kagum’ dengan pemerhatian peminat yang begitu teliti melihat mengalahkan profesor mengkaji kuman!

Gara-gara berkongsi gambar mesra Neelofa dan Zul Ariffin untuk promosikan sebuah drama yang bakal ditayangkan tidak lama lagi di Instagram, akaun Michael Ang menerima pelbagai komen dan teguran daripada netizen. Kebanyakan mereka kurang selesa dan senang melihat kemesraan tersebut.

Malah ada juga menganggap Neelofa tidak seharusnya berposing seperti itu kerana Neelofa sangat terkenal dengan imej muslimah dan sering menjadi role model terhadap masyarakat.


Bukan itu sahaja, malah gambar mesra ini telah mencetuskan perbalahan di antara peminat artis kesayangan mereka. Ada juga yang membanding-bandingkan kemesraan kedua selebriti ini bersama pasangan co-star mereka dalam drama yang lain.

Walaubagaimanapun, tidak kurang juga yang memuji melihat mereka berdua dan teruja untuk melihat bagaimana chemistry di antara Neelofa dan Zul.

MH difahamkan Neelofa dan Zul akan bergandingan untuk sebuah drama Ti Amo Sweetheart 100 dan pengambaran ini dilakukan di Rom, Itali.

Drama arahan Michael Ang ini merupakan adaptasi sebuah novel hasil karya Suri Ryna dan bakal ditayangan di saluran Astro sempena Hari Raya Aidil Fitri akan datang.

Bagi MH, mungkin sebenarnya Neelofa tidaklah memeluk Zul seperti apa yang didakwa oleh orang ramai. Tetapi kerana angle yang ditangkap ketika itu, nampak seperti mereka terlalu ‘rapat’ sehingga nampak seperti peluk.

Secara logiknya, tidak mungkinlah Neelofa yang terkenal dengan imej muslimah berjaya sanggup menjatuhkan nama sendiri bukan? Mungkin hanya sedikit salah faham sahaja.

Apapun MH tahu pasti ramai yang teruja melihat bagaimana Neelofa berlakon bersama dengan Zul bukan? Rasa-rasa adakah chemistry mereka berdua akan menjadi?

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

[Video] Kesian kau Aisyah perangai tak senonoh, mesti mak bapa kau menyesal buat kau tu dulu

[Video] Kesian kau Aisyah perangai tak senonoh, mesti mak bapa kau menyesal buat kau tu dulu

Assalamualaikum.. Hai selamat datang ke channel kami.. Kami disini menyediakan bermacam macam video untuk tontonan anda semua…kami harap anda akan berpuas hati dengan video yang kami sediakan..
,
Aisyah nak anak kembar rupa nya. Tapi aisyah nak abang jugak, aisyah nak abang buat yang terbaik untuk aisyah, dan paling best..!!
Abang geram la tengok aisyah ni, cantik cute sangat sangat. Xpuas abang tengok aisyah tau. Abg rasa nk gigit je aisyah ni.. Kalau dengan aisyah bukan anak kembar dua je abang bagi, banyak lagi pun abang boleh bagi..

Jom kita layang video aisyah ni untuk selanjuk nya…memang best video ni..

Untuk anda menonton video ini. Anda perlu scroll kebawah. Dan klip pada video tersebut untuk anda menonton…

Jangan lupa kepada yang view. Like. Share video kami…

Terima kasih di atas tontonan anda semua
Dan terima kasih kepada yang like. Share video kami…

Selamat menonton…..
Sila tonton video:

Akhirnya Terbongkar…Ini Sebab Utama Perpisahan Antara Mereka..Elfira Loy Rimas Selalu Dibandingkan Dengan Bekas Kekasih Sufian Suhaimi

Elfira Loy Rimas Selalu Dibandingkan Dengan Bekas Kekasih Sufian Suhaimi

Pada 30 Jun lalu, penyanyi Sufian Suhaimi telah menghantar rombongan merisik dengan pemberian cincin tanda kepada pelakon Elfira Loy. Ini memberi erti bahawa hubungan mereka kini sudah lebih serius.

Oleh itu, Elfira berharap tiada lagi pihak yang terus membandingkan dirinya bersama bekas kekasih Sufian iaitu Izyan. Menurut Elfira, tidak adil untuk orang ramai membandingkan kisah silam seseorang dengan apa yang berlaku pada masa kini.

Masa dengan bekas kekasihnya, Sufian belum menjadi selebriti, jadi benda yang dia buat tidak dihebahkan. Saya seorang selebriti. Benda kecil yang saya buat pun mendapat ‘like’ yang banyak. Betul tak?

Kita tidak boleh membandingkan kisah lepas seseorang dengan yang sekarang. Setiap manusia berubah. Kalau pun dia tidak buat romantik dulu. Mengapa pula dia tidak buat sekarang. Mesti ada perubahan.

Terdahulu, Elfira dituduh sebagai punca perpisahan Sufian bersama bekas kekasihnya itu. Walaubagaimanapun, Sufian tampil menafikan dakwaan liar tersebut dan menjelaskan hubungan beliau dan Izyan telah putus beberapa bulan sebelum beliau dan Elfira mula berkenalan.